UCHWAŁA NR XXI/208/2016

RADY GMINY GIETRZWAŁD

z dnia 27 października 2016 r.


zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gietrzwałd.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 446) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie, Rada Gminy Gietrzwałd uchwala, co następuje:


§ 1. W uchwale Nr XX/195/2016 Rady Gminy Gietrzwałd w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gietrzwałd wprowadza się następujące zmiany:

  1. Skreśla się § 2.


§ 2. W załączniku Nr 1 do Uchwały nr XX/195/2016 Rady Gminy Gietrzwałd z dnia
13 września 2016 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gietrzwałd wprowadza się następujące zmiany:

  1. W rozdziale 2, skreśla się § 3 ust. 3;



  1. W rozdziale 2, § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

§ 4.1 Właściciele nieruchomości mają obowiązek, uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego oraz z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za chodnik taki uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą do ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.”;

  1. W rozdziale 3, skreśla się § 6 ust. 4;


  1. W rozdziale 6, § 14 otrzymuje brzmienie:

§ 14.1. Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami:

1) intensywny rozwój selektywnego zbierania oraz sortowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;

2) zmniejszenie ilości odbieranych zmieszanych odpadów komunalnych;

3) rozwój systemu selektywnego zbierania odpadów niebezpiecznych, minimalizacja ich wytwarzania oraz zwiększanie ilości tych odpadów poddanych procesowi odzysku;

4) wyeliminowanie praktyki nielegalnego składowania odpadów;

5) sukcesywne usuwanie wyrobów zawierających azbest oraz wzrost ilości gminnych programów usuwania azbestu;

6) promowanie i wspomaganie stosowania przydomowych kompostowni odpadów zielonych.”;

  1. W rozdziale 9, § 17 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

§ 17.1. Obszarami  podlegającymi  obowiązkowej  deratyzacji  dwa  razy  w  roku  są nieruchomości  związane  z  produkcją,  handlem  i magazynowaniem produktów rolno-spożywczych i gospodarki odpadami.”;

6. W rozdziale 9, § 17 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

§ 17.2. Ustala się terminy przeprowadzenia deratyzacji:

1) w terminie wiosennym od 1 do 30 kwietnia;

2) w terminie jesiennym od 1 października do 30 listopada.”;

7. W rozdziale 9, skreśla się §17 ust. 3 i 4.


§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gietrzwałd.



§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.