Dane referatu
- Kierownik:
Dorota Grzeszczuk - pokój nr.7, telefon : 89 524 19 18 - Siedziba:
Urząd Gminy w Gietrzwałdzie,
ul. Olsztyńska 2,
11-036 Gietrzwałd
Zadania Referatu Rozwoju Gospodarczego:
1. Strategia (kreowanie i monitorowanie) rozwoju gminy:
- prowadzenie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy;
- prowadzenie na portalu gminy podstrony internetowej dla inwestorów i przedsiębiorców;
- przygotowywanie i promocja ofert sprzedaży nieruchomości;
- przygotowywanie projektów programów gospodarczych, programów zachęt dla inwestorów oraz procedur obsługi inwestorów i ich rozpowszechnianie;
- koordynowanie i udział w imprezach promujących Gminę w zakresie rozwoju przedsiębiorczości (m.in. targi i wystawy);
- opiniowanie dokumentów programowych tworzonych na poziomie krajowym lub regionalnym pod kątem zapewnienia możliwości realizacji przez gminę działań rozwojowych;
- opracowanie (wraz z Referatem Rozwoju Społecznego) materiałów analitycznych dotyczących poszczególnych dziedzin funkcjonowania gminy.
2. Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne:
- prowadzenie procedur związanych z wykonywaniem i aktualizowaniem „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego”;
- opracowywanie oraz prowadzenie procedur związanych z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy;
- prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz rejestru wniosków o ich sporządzenie i zmianę;
- wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonej zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, z ustaleniami obowiązującego planu miejscowego;
- wydawanie zaświadczeń o zgodności budowy z ustaleniami planu miejscowego lub decyzji o warunkach zabudowy w przypadku legalizacji;
- wydawanie decyzji w sprawie poboru jednorazowej opłaty wynikającej ze wzrostu wartości nieruchomości, w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, poprzedzonych przeprowadzeniem postępowania wyjaśniającego;
- rozpatrywanie roszczeń wynikających z tytułu obniżenia wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem bądź zmianą miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- wydawanie decyzji o ustaleniu wysokości opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej budową urządzeń infrastruktury technicznej oraz z tytułu podziału nieruchomości;
- sporządzanie wypisów i wyrysów z obowiązujących planów miejscowych i studium;
- prowadzenie procedur i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy oraz zagospodarowania terenu na obszarach nie objętych planami miejscowymi, w tym:
- decyzji o warunkach zabudowy,
- decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- decyzji o zmianie sposobu użytkowania;
- prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji i sporządzanie bieżących rejestrów i sprawozdań w zakresie terminowości prowadzonych procesów;
- prowadzenie rejestru wydawanych decyzji administracyjnych i sporządzanie bieżących sprawozdań do Wojewody, z zakresu terminowości prowadzonych procedur dotyczących decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- prowadzenie rejestru wydanych przez Starostwo Powiatowe pozwoleń na budowę;
- prowadzenie rejestru pozwoleń na użytkowanie;
- organizacja pracy Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Gietrzwałdzie;
- współdziałanie w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego z organami administracji publicznej.
3. Ochrona środowiska:
- prowadzenie postępowania związanego z opracowywaniem gminnego programu ochrony środowiska;
- opracowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
- wydawanie i prowadzenie rejestru decyzji o udzieleniu zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, zgodnie z właściwością wykonywanych zadań;
- rozpatrywanie skarg w zakresie negatywnego oddziaływania na środowisko podmiotów korzystających ze środowiska, w zakresie właściwości referatu;
- prowadzenie rejestru deklaracji dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw;
- prowadzenie spraw związanych z Gminnym Programem Opieki Nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt;
- prowadzenie spraw związanych z zakupem i dystrybucją karmy dla kotów wolnożyjących;
- wydawanie decyzji o czasowym odbiorze zwierząt zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt;
- wydawanie i prowadzenie rejestru decyzji o udzielenie zezwolenia na utrzymywanie psa rasy agresywnej/prowadzenie hodowli psów rasy agresywnej.
4. Ochrona przyrody:
- przygotowywanie projektów uchwał w zakresie ustanowienia albo zniesienia pomnika przyrody, stanowiska dokumentacyjnego, użytku ekologicznego lub zespołu przyrodniczo –krajobrazowego;
- prowadzenie postępowań związanych z przygotowaniem inwentaryzacji przyrodniczych, analiz i innych dokumentów związanych z ochroną przyrody na terenie Gminy;
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów nieruchomości;
- przygotowanie i składanie wniosków o zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości gminnych;
- ustalanie i odraczanie opłat za usuwanie drzew oraz wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usunięcie drzew i krzewów;
- opracowywanie opinii w sprawie uznania lasu za chroniony;
- wykładanie planów urządzania lasów osób fizycznych do publicznego wglądu oraz przechowywanie i udostępnianie do wglądu tych planów.
5. Geologia:
- uzgadnianie koncesji na wydobywanie kopalin w drodze postanowienia;
- przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do wykonania prac geologicznych przez wykonawcę tych prac;
- żądanie nieodpłatnego udostępnienia informacji uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych;
- opiniowanie planu ruchu zakładu górniczego;
- wyrażanie zgody na zwolnienie z obowiązku wykonania oceny wpływu działalności geologicznej na środowisko;
- uzgadnianie projektów rekultywacji terenów poeksploatacyjnych.
6. Ochrony dóbr kultury:
- prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
- prowadzenie postępowań związanych z przygotowaniem gminnego programu opieki nad zabytkami;
- przygotowywanie sprawozdań z realizacji gminnego programu opieki nad zabytkami;
- współpraca z wojewódzkim konserwatorem zabytków w zakresie dotyczącym zabezpieczenia i użytkowania obiektów zabytkowych.
7. Gospodarka nieruchomościami:
- przygotowywanie nieruchomości do sprzedaży/dzierżawy;
- przygotowywanie opinii w formie postanowienia, o zgodności podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego;
- wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości;
- prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczania nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości oraz komunalizacją mienia Skarbu Państwa;
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego;
- wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych i uzgadnianie jej z ewidencją gruntów prowadzoną przez Starostwo Powiatowe;
- wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości;
- prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa (szkody spowodowane przez zwierzęta dzikie w uprawach i płodach rolnych);
- prowadzenie spraw z zakresu szkód spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi, prowadzenie spraw z zakresu ustawy o rewitalizacji;
- prowadzenie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości i oznaczeń budynków w formie mapy oraz nazw ulic na mapie ewidencyjnej;
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw ulic;
- prowadzenie spraw związanych z okazywaniem granic nieruchomości komunalnych;
- prowadzenie spraw związanych z geodezyjną obsługą w zakresie inwentaryzacji budynków i obiektów komunalnych (rozbiórka, budowa, rozbudowa budynków i obiektów komunalnych);
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
- opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.
8. Turystyka:
- prowadzenie spraw z zakresu kąpielisk i miejsc wykorzystywanych do kąpieli na zasadach określonych w ustawie prawo wodne;
- prowadzenie gminnej ewidencji obiektów turystycznych na podstawie ustawy o usługach turystycznych, rozwijanie produktów turystycznych;
- wydawanie zaświadczeń o wpisie obiektu do gminnej ewidencji obiektów turystycznych;
- opracowywanie i wdrażanie projektów z zakresu rozwoju turystyki w Gminie;
- współpraca z podmiotami z branży turystycznej oraz z innymi instytucjami działającymi w branży turystycznej;
- współpraca z sąsiednimi samorządami i powiatem olsztyńskim w celu rozwoju wspólnych produktów turystycznych i oferty;
- koordynowanie i udział w imprezach promujących Gminę w zakresie turystyki (m.in. targi, wystawy);
- przygotowywanie oferty turystycznej Gminy;
- prowadzenie bazy danych o Gminie w zakresie turystyki, w tym współpraca w tworzeniu informacji turystycznej;
- współpraca z instytucjami kultury, informacją turystyczną, indywidualnymi twórcami oraz przedsiębiorcami.
9. Transport publiczny:
- koordynacja działań związanych z funkcjonowanie transportu publicznego w gminie;
- prowadzenie spraw związanych z ubieganiem się o dopłatę ze środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej;
- prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem rekompensaty w części stanowiącej zwrot utraconych przychodów z tytułu stosowania przez operatora ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym;
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie transportu publicznego w gminie;
- udział w negocjacjach warunków umowy w celu wyboru operatora usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na liniach autobusowych, których organizatorem jest gmina Gietrzwałd;
- wydawanie i prowadzenie rejestru zaświadczeń na wykonywanie transportu zbiorowego w gminie;
- przygotowywanie projektów uchwał związanych z funkcjonowaniem transportu publicznego
w gminie, w tym m.in.:- w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania
z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina Gietrzwałd, - w sprawie ustalenia opłat za usługi przewozowe wykonywane gminnym transportem zbiorowym,
- w sprawie ustanowienia uprawnień do zwolnień i ulg za przejazdy wykonywane gminnym transportem zbiorowym, którego organizatorem jest gmina Gietrzwałd,
- w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na liniach komunikacyjnych, dla których gmina jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego;
- w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem porozumień i umów dotyczących transportu publicznego z innymi samorządami i instytucjami.
10. Zadania ogólne:
- prowadzenie spraw związanych z członkostwem Gminy w stowarzyszeniach i związkach gmin m.in. Warmińskim Związkiem Gmin oraz Związkiem Gmin Warmińsko-Mazurskich – dotyczące zakresu działania referatu;
- współpraca z mediami lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi w zakresie działalności referatu;
- współpraca z innymi referatami w pozyskiwaniu i rozliczaniu środków zewnętrznych (krajowych i z budżetu UE) na projekty w zakresie właściwości referatu;
- udział w pracach komisji przetargowych w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych;
- udział w ustalaniu wartości i opisu przedmiotu zamówienia w zakresie właściwości referatu;
- dysponowanie środkami finansowymi do wysokości planu finansowego (informowanie z wyprzedzeniem Wójta o wyczerpaniu środków finansowych i konieczności zwiększenia ich w planie finansowym, w tym stała współpraca ze Skarbnikiem w zakresie wykonywania budżetu);
- przygotowywanie i przekazywanie informacji w zakresie wykonywanych czynności do umieszczenia na stronach internetowych prowadzonych przez Urząd.
- Telefon kontaktowy:
(89) 524-19-18 - Godziny urzędowania:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Adam Cieśliński |
Data utworzenia: | 2015-07-31 12:29:13 |
Wprowadził do systemu: | Adam Cieśliński |
Data wprowadzenia: | 2015-07-31 12:29:16 |
Opublikował: | Adam Cieśliński |
Data publikacji: | 2015-07-31 12:29:53 |
Ostatnia zmiana: | 2022-02-22 10:56:36 |
Ilość wyświetleń: | 1569 |