Gietrzwałd, dnia 17.11.2015r.

Nasz znak: KO.2110.2.2015

Wójt Gminy Gietrzwałd

ogłasza konkurs na stanowisko Skarbnika Gminy.


Kandydaci ubiegający się o stanowisko Skarbnika Gminy powinni spełniać:


I. Wymagania niezbędne:

1/ obywatelstwo polskie.

2/ pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

3/ brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe.

4/ nieposzlakowana opinia.

5/ ukończone ekonomiczne, jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i co najmniej 3-letnia praktyka w księgowości.

6/ posiadanie minimum 5-letniego doświadczenia zawodowego na stanowisku kierowniczym,
w tym co najmniej 4-letnią praktykę w księgowości na kierowniczym stanowisku w jednostkach samorządu terytorialnego.

7/ brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.

8/ znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, rachunkowości, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, podatków, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, prawa zamówień publicznych, przepisów dotyczących sprawozdawczości budżetowej, zasad inwentaryzacji oraz innych wymaganych
na stanowisku skarbnika.

9/ stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Skarbnika Gminy.


II. Wymagania dodatkowe:

1/ biegła obsługa komputera, w tym programów dziedzinowych,

2/ komunikatywność, kreatywność, umiejętność prowadzenia negocjacji, umiejętność szybkiego
i samodzielnego podejmowania decyzji, umiejętność analitycznego myślenia, rzetelność, umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji,

3/ dyspozycyjność (udział w sesjach rady gminy i posiedzeniach komisji rady),

4/ ukończone szkolenia, studia podyplomowe.


III. Warunki pracy na danym stanowisku:

- miejsce pracy: Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, ul. Olsztyńska 2.

- wymiar etatu – cały etat.

- rodzaj pracy – praca biurowa, przy komputerze, obsługa interesantów, wyjazdy w teren.


IV. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27.08.1997r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (
jednolity tekst Dz. U. z 2011r. Nr 127, poz. 721 z późn.zm.) - wynosi 11,71%.



V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu Gminy oraz pełni obowiązki Kierownika Referatu Finansowego.

Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust. 1 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (
jednolity tekst Dz.U. z 2013r., poz. 885
z późn.zm.). Skarbnik wykonuje zadania określone przez Wójta Gminy, zajmuje się problemami ekonomiczno - finansowymi Gminy oraz obsługą finansowo-księgową Gminy.


II. Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:

1) przygotowywanie projektu budżetu Gminy,

2) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy,

3) opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej Gminy,

4) przygotowywanie sprawozdań z wykonania budżetu oraz sprawozdań finansowych,

5) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości, organizowanie jej prowadzenia, nadzorowanie całokształtu prac wykonywanych przez poszczególne komórki
i ponoszenie odpowiedzialności w tym zakresie,

6) zapewnienie prawidłowego prowadzenia księgowości i ewidencji majątku komunalnego,

7) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,

8) opracowywanie okresowych i zleconych przez Wójta informacji i analiz budżetowych,

9) przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w zakresie gospodarki finansowej,

10) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, wydawanych przez Wójta, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów księgowych, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,

11) organizowanie, nadzorowanie prawidłowego przebiegu, zakończenia i rozliczenia inwentaryzacji, ponoszenie odpowiedzialności za realizację inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

12) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych Gminy,

13) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez gminę

14) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,

15) sprawowanie kontroli nad służbami finansowymi urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych,

16) czuwanie nad prawidłowością obiegu dokumentów finansowo-księgowych,

17) dokonywanie bieżącej kontroli realizacji budżetu gminy,

18) dokonywanie księgowej kontroli dokumentacji dotyczącej operacji gospodarczych i finansowych,

19) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta,

20) przestrzeganie zasad i terminów rozliczania środków europejskich.


VI. Oferty powinny zawierać następujące dokumenty:

1/ list motywacyjny,

2/ życiorys (CV) uwzględniający dokładny przebieg pracy zawodowej,

3/ kserokopie dyplomów potwierdzających niezbędne na danym stanowisku wykształcenie,

4/ kserokopie zaświadczeń o ukończonych studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach,

5/ kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie z obecnego zakładu pracy potwierdzające wymagany staż pracy,

6/ inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje i osiągnięcia zawodowe, np.: referencje, opinie uzyskane nagrody, wyróżnienia itp.,

7/ oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku,

8/ oświadczenie o niekaralności za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany jest do przedłożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),

9/ oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

10/ oświadczenie o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,

11/ oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.


VII. Informacje dodatkowe:

1/ Na stanowisko urzędnicze mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP, posiadający znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

2/ Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór
na stanowisko Skarbnika Gminy” - osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Gietrzwałdzie pok. nr 6 lub za pośrednictwem poczty na adres Urząd Gminy 11-036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2,
w terminie do dnia 04 grudnia 2015r. (włącznie) do godz. 15.00.

3/ Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

4/ Dodatkowe informacje można otrzymać tel. (89) 524-19-06.

5/ Wymagane dokumenty: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (jednolity tekst Dz. U. z 2014r., poz. 1182 z późn.zm.).

6/ Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy
w Gietrzwałdzie: http://gietrzwald.bip.net.pl oraz na tablicy informacyjnej znajdującej się
w budynku urzędu.