Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd w 2016r.
Numer ogłoszenia: 309214 - 2015; data zamieszczenia: 17.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V

zamówienia publicznego

 

zawarcia umowy ramowej

 

ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:

Urząd Gminy , ul. Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5241900, faks 089 5241925.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.gietrzwald.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd w 2016r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport do miejsca zagospodarowania (określonego dla Gminy Gietrzwałd w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko -Mazurskiego na lata 2011 - 2016), odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych, koszy ulicznych na terenie gminy Gietrzwałd oraz Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Przez nieruchomość zamieszkałą rozumie się nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a przez nieruchomość niezamieszkałą, taką na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Odbiór odpadów winien odbywać się zgodnie z wytycznymi: - Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko -Mazurskiego na lata 2011 - 2016, - Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gietrzwałd oraz przepisami prawa polskiego.

2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.

3) Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Podwykonawca oraz ewentualny przyszły podwykonawca muszą spełniać wszelkie wymogi, stawiane przez Zamawiającego Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty wszelkie niezbędne dokumenty potwierdzające spełnianie przez podwykonawcę warunków stawianych przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ. Zamawiający informuje, że Wykonawca może powierzyć wykonywanie części zamówienia podwykonawcom, którzy posiadają aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ zgodnie z Ustawą z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 ze zm.) oraz zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd zgodnie ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz.1399 z późn. zm.).

 4) Dane o ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Gietrzwałd w 2014r.:

 - odpady komunalne zmieszane - 954,5 Mg;

- makulatura - 26,1 Mg;

- szkło - 61,4 Mg;

- tworzywa sztuczne - 43,8 Mg;

- biodegradowalne - 3,8 Mg;

 - budowlane - 189,4 Mg.

- odpady wielkogabarytowe- 56,4 Mg

- opony 13,2 Mg

- inne o kodach 200136,200135,200123,200134,160213 - 1,4 Mg.

II.1.5)

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

 Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca zobowiązany jest udokumentować:

- posiadanie właściwych aktualnych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych (wszystkich rodzajów odpadów określonych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ) wydanych przez właściwe organy.

Ocena spełniania warunku nastąpi wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych wydanych przez właściwe organy zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.) jak również wpisu do Rejestru Działalności Regulowanej w Zakresie Odbierania Odpadów Komunalnych od Właścicieli Nieruchomości na Terenie Gminy Gietrzwałd zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.).

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonywali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę odbioru i przekazania do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, wykonywanej w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy.

Ocena spełniania powyższego warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej:

WYPOSAŻENIE UMOŻLIWIAJĄCE ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Wykonawca powinien zapewnić, aby pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi, numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

WYMAGANIA TECHNICZNE DLA POJAZDÓW I URZĄDZEŃ ORAZ ICH UTRZYMANYMANIA W ODPOWIEDNIM STANIE SANITARNYM Wykonawca powinien zapewnić, aby:

a) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich przeładunku, a także transportu,

 b) pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego,

c) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w lit. c,

d) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników lub worków na odpady komunalne,

e) konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady,

f) pojazdy były wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów.

WYMAGANA LICZBA POJAZDÓW Wykonawca powinien wykazać dysponowanie co najmniej: - minimum 4 szt. pojazdów typu śmieciarka do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych z pojemników, w tym dwie śmieciarki przystosowana do odbioru odpadów z terenu posesji z zabudowy kolonijnej (budynki wolnostojące położone poza zwartą zabudową wsi, do których prowadzące drogi gruntowe pozwalające dojechać pojazdem odbierającym odpady o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 6500 kg);

- samochód ciężarowy przystosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych; - pojazd z rozładunkiem HDS. Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady komunalne należy dostosować do parametrów ulic, w szczególności ich szerokości oraz do gęstości zabudowy. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny właściwości Wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku.

Ocena spełniania warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

nie precyzuje się tego warunku

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

nie precyzuje się tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

b) Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

c) Wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w Zakresie Odbierania Odpadów Komunalnych od Właścicieli Nieruchomości na Terenie Gminy Gietrzwałd.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Termin płatności - 2

IV.2.2)

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany podatku VAT (w stosunku do treści oferty), w przypadku zmiany przepisów prawnych w tej sprawie.

2. Dopuszcza się zmianę częstotliwości odbioru odpadów (określoną w załączniku nr 1 do SIWZ), jeżeli w trakcie realizacji usługi odbioru ilość produkowanych odpadów będzie mniejsza lub większa od ilości przewidywanej oraz Wykonawca uzyska pisemną zgodę Zamawiającego.

3. Zmiana terminów odbioru odpadów jest dopuszczalna z zachowaniem formy pisemnej na uzasadniony wniosek Wykonawcy lub postulaty mieszkańców Gminy Gietrzwałd.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gietrzwald.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, ul Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, pok. Nr 8.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.11.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, sekretariat, adres: 11-036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Wójt Gminy Gietrzwałd

Marcin Sieczkowski