Uchwała Nr XIII/131/2015

Rady Gminy Gietrzwałd

z dnia 29 grudnia 2015r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gietrzwałd na rok 2016



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2015r. poz. 1515 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013r. poz. 885 ze zm.)

Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 20 523 325 zł zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości 19 301 057 zł,

dochody majątkowe w wysokości 1 222 268 zł.

§ 2

  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 20 266 325 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,

z tego: wydatki bieżące w wysokości 18 636 824 zł,

wydatki majątkowe w wysokości 1 629 501 zł.

    1. Wydatki inwestycyjne w 2016 roku w wysokości 1 409 501 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.

    2. Pozostałe wydatki majątkowe w 2016 roku w wysokości 220.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3a.

  1. Dochody i wydatki związane z realizacją:

    • zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4;

    • zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 3

Nadwyżka budżetu gminy w wysokości 257 000 zł zostanie przeznaczona na spłatę rat kapitałowych zaciągniętych pożyczek i kredytów.





§ 4

Przychody budżetu w wysokości 1 700 000 zł , rozchody w wysokości 1 957 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek zaciągniętych na:

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000 ,

  2. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1 700 000 zł.

§ 6

  1. Ustala się dochody w kwocie 84 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 74 000 na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

  2. Ustala się wydatki w kwocie 10 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.):

  1. dochody w wysokości 15 000 ,

  2. wydatki w wysokości 15 000 .

§ 8

Wydatki budżetu na 2016 rok obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 296 620 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego – na łączną kwotę 296 620 zł – zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 9

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.

§ 10

Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie dla samorządowego zakładu budżetowego: przychody – 2 592 700 zł, koszty – 2 592 700 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 11

Określa się łączną kwotę pożyczek, udzielanych w roku budżetowym 2016, w wysokości 30 000 zł.

§ 12

  1. Rezerwa ogólna wynosi 77 000 zł,

  2. Rezerwa celowa na wsparcie inicjatyw lokalnych wynosi 35 560 zł,

  3. Rezerwa celowa na wydatki związane z zarządzaniem kryzysowym wynosi 50 000 zł,

  4. Rezerwa celowa z przeznaczeniem na wkład własny do projektów w związku z przystąpieniem sołectw do Programu Odnowy Wsi Województwa Warmińsko-Mazurskiego wynosi – 20 000 zł,

  5. Rezerwa celowa z przeznaczeniem na wkład własny do projektu „Biblioteka +” – 12 760 zł.

§ 13

  1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu,

  2. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów.

  1. Ponadto upoważnia się Wójta do:

  1. dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:

- dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu planowanych wydatków w obrębie działu i rozdziałów, łącznie z przeniesieniem wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz paragrafami 6050 i 6060 w obrębie działu z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, nie powodujących zwiększenia wydatków na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatków inwestycyjnych.

  1. przekazywania kierownikom samorządowego zakładu budżetowego i jednostek budżetowych:

- Zakład Gospodarki Komunalnej,

- Zespoły Szkolno-Przedszkolne i Gimnazjum,

- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,

uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w zakresie przeniesień pomiędzy paragrafami z wyłączeniem przeniesień pomiędzy działami oraz wynagrodzeń i pochodnych;

  1. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 14

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.