UCHWAŁA NR XX/193/2016
RADY GMINY GIETRZWAŁD
z dnia 13 września 2016 r.


w sprawie
określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury za I półrocze roku budżetowego.



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (
t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446) oraz art. 266 ust. 2 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (
t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:


§ 1. Określa się zakres i formę informacji:

  • o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze,

  • informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 ustawy o finansach publicznych,

  • informacji o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury, uwzględniającą w szczególności stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

§ 2.1. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze winna być przedstawiona w formie pisemnej zawierającej część tabelaryczną i opisową.

  1. Część tabelaryczna dochodów winna być sporządzana w szczegółowości dla działów dochodów oraz w podziale na dochody bieżące i majątkowe według źródeł pochodzenia, z przedstawieniem procentowego stopnia realizacji w odniesieniu do kwot planowanych.

  2. Część tabelaryczna wydatków winna być sporządzona w szczegółowości dla działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej oraz w podziale na wydatki bieżące
    i majątkowe, z przedstawieniem procentowego stopnia realizacji w odniesieniu do kwot planowanych.

  3. Część tabelaryczna dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych w podziale na jednostki je realizujące, z przedstawieniem procentowego stopnia realizacji kwot planowanych.

  4. Część opisowa winna zawierać omówienie wykonania:

    1. dochodów według źródeł ich pochodzenia, ze wskazaniem zagrożeń ich pełnej realizacji lub możliwości uzyskania zwiększonych wpływów,

    2. wydatków realizowanych przez poszczególne jednostki budżetowe oraz wydatki funduszu sołeckiego, w odniesieniu do wysokości planu finansowego,

    3. poziomu realizacji przychodów i kosztów Zakładu Gospodarki Komunalnej,

    4. poziomu deficytu lub nadwyżki budżetu Gminy,

    5. poziomu przychodów i rozchodów budżetu Gminy,

    6. realizacji wydatków na programy i projekty realizowane z udziałem środków,
      o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych,

    7. dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie, ze wskazaniem przyczyn nadwyżki lub niedoboru środków przekazywanych z budżetu państwa.

    8. dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

    9. przekazanych z budżetu Gminy dotacji w podziale na ich rodzaj (podmiotowe, przedmiotowe, celowe) przy czym informacja powinna zawierać:

      1. nazwę podmiotu, któremu została przyznana dotacja,

      2. cel na jaki została przyznana,

      3. wysokość udzielonej dotacji.


§ 3. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej sporządzana jest
w formie pisemnej i zawiera:

  1. omówienie realizacji przyjętych przedsięwzięć,

  2. omówienie wyniku wykonania budżetu Gminy,

  3. omówienie kwoty długu jednostki, w tym relacji o której mowa w art. 243 ustawy o finansach publicznych.

§ 4. Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury sporządzana jest w formie pisemnej i winna zawierać:

  1. zestawienie planowanych i wykonanych przychodów sporządzone w szcze-gółowości przyjętych planów finansowych,

  2. zestawienie planowanych i poniesionych kosztów sporządzone w szcze-gółowości przyjętych planów finansowych,

  3. stan środków na rachunku bankowym na początek i koniec okresu za który sporządzana jest informacja,

  4. zestawienie należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.


§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.


§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.