Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Gietrzwałd

Kolorowy pasek

Dane referatu

 

  • Kierownik:
    Jan Kasprowicz- Wójt Gminy

  • Siedziba:
    Urząd Gminy w Gietrzwałdzie pokój nr. 1

  • Zakres spraw i zadań do realizacji:

1/ sporządzanie aktów stanu cywilnego /urodzeń, małżeństw i zgonów/,

2/ wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego,

3/ prowadzenie akt zbiorowych do sporządzonych aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,

4/ przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa i prowadzenie rejestru uznań,

5/ przenoszenie do rejestru stanu cywilnego treści zagranicznego dokumentu w drodze transkrypcji lub odtworzenia, w drodze czynności materialno-technicznej,

6/ wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem ustawowego terminu wyczekiwania,

7/ wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,

8/ wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym,

9/ wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,

10/ wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym z rejestru stanu cywilnego,

11/ prowadzenie postępowań dotyczących uznawania orzeczeń państw obcych na podstawie przepisów kpc, rozporządzenia Rady Europy Bruksela IIa i umów międzynarodowych,

12/ dokonywanie w aktach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych w oparciu o orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne, protokoły, oświadczenia, uznania wyroków sądów państw obcych,

13/ przenoszenie własnych aktów stanu cywilnego sporządzonych w formie papierowej do rejestru stanu cywilnego w aplikacji „Żródło”,

14/ unieważnianie aktu lub aktów stwierdzających to samo zdarzenie,

15/ unieważnianie z urzędu wzmianek dodatkowych w przypadkach określonych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego,

16/ przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, zmianie imienia dziecka, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,

17/ wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zmiany imienia lub nazwiska,

18/ aktualizowanie w rejestrze Pesel danych dotyczących stanu cywilnego na podstawie zagranicznych dokumentów stanu cywilnego.

  • Telefon kontaktowy:
    (89) 524-19-01

  • Godziny urzędowania:
    poniedziałek - 8:00-16:00
    wtorek-piątek - 7:00-15:00



Metadane

Źródło informacji:Adam Cieśliński
Data utworzenia:2015-07-31 12:30:54
Wprowadził do systemu:Adam Cieśliński
Data wprowadzenia:2015-07-31 12:31:11
Opublikował:Adam Cieśliński
Data publikacji:2015-07-31 12:31:54
Ostatnia zmiana:2018-01-18 08:45:38
Ilość wyświetleń:247

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij