Poprawa bezpieczeństwa dróg gminnych na terenie Gminy Gietrzwałd w miejscowościach Woryty, Tomaryny, Łajsy poprzez ich przebudowę w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój.
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , ul. Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5241900, faks 089 5241925. Adres strony internetowej zamawiającego: www.gietrzwald.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa dróg gminnych na terenie Gminy Gietrzwałd w miejscowościach Woryty, Tomaryny, Łajsy poprzez ich przebudowę w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: A) Przebudowę drogi gminnej Łajsy- Guzowy Młyn (Nr 158103N)- etap I - na odcinku od drogi powiatowej Gietrzwałd-Tomaszkowo (1370N) w Łajsach do mostu na rzece Giłwie w Pęglitach oraz przebudowę skrzyżowania z drogą powiatową i przebudowę zatoki autobusowej. W skład powyższego wchodzi: Wykonanie nawierzchni bitumicznej dróg z odwodnieniem i oznakowaniem (na drodze gminnej poszerzenie o 1,10m), zatoki autobusowej przy drodze powiatowej oraz ustawienie lampy solarnej w obrębie przystanku; - długość drogi gminnej do wykonania - 550 m; - długość drogi powiatowej do wykonania 120 m; B) Przebudowę drogi gminnej w Tomarynach (Nr 158008N) - etap I - na odcinku od zabudowań do skrzyżowania w centrum wsi. W skład powyższego wchodzi: Wykonanie nawierzchni bitumicznej drogi z odwodnieniem i poszerzeniem o 1,10m; - długość drogi gminnej do wykonania 460 m. C) Przebudowę skrzyżowania drogi gminnej w Worytach (Nr 158105N) wraz z odcinkami w kierunku Rentyn (Nr 158105N) i Pelnika (Nr 158005N) oraz wykonanie chodnika od istniejącego do skrzyżowania. W skład powyższego wchodzi: Wykonanie nawierzchni bitumicznej drogi w obrębie skrzyżowania i poszerzenie istniejącej jezdni asfaltowej o 0,70m, wzdłuż której będzie wykonywany chodnik, wykonanie chodnika z kostki brukowej a także odwodnienia i przejścia dla pieszych; - długość drogi gminnej do wykonania w obrębie skrzyżowania - 300 m; - długość poszerzenia do wykonania - 350m; - długość chodnika do wykonania - 350 m. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: - Projekt budowlany przebudowy drogi gminnej w Worytach (Nr 158105N) wraz z odcinkami w kierunku Rentyn (Nr 158105N) i Pelnika (Nr 158005N) oraz wykonaniem chodnika od istniejącego do skrzyżowania opracowany przez tech. Bohdan Nieciecki; - Projekt budowlany przebudowy drogi gminnej w Tomarynach (Nr 158008N) - etap I - na odcinku od zabudowań do skrzyżowania w centrum wsi opracowany przez tech. Bohdan Nieciecki; - Projekt budowlany przebudowy drogi gminnej Łajsy- Guzowy Młyn (Nr 158103N)- etap I - na odcinku od drogi powiatowej Gietrzwałd-Tomaszkowo (1370N) w Łajsach do mostu na rzece Giłwie w Pęglitach oraz przebudowy skrzyżowania z drogą powiatową i przebudowy zatoki autobusowej opracowany przez tech. Bohdan Nieciecki; - Przedmiary robót; - Specyfikacje techniczne. 3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi geodezyjnej wraz z wykonaniem dokumentacji geodezyjnej powykonawczej w 4 egz. 4) Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. 5) Warunki gwarancji: wymagany jest co najmniej 36-miesięczny okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty (materiały i robociznę) od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 6) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.23-7, 45.23.23.10-8. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.08.2015. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). III.2) ZALICZKI III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - nie precyzuje się tego warunku - działalność prowadzona na potrzeby przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać udokumentowane należyte wykonanie, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych polegających na wykonaniu przebudowy lub budowy drogi lub parkingu albo ścieżki pieszo-rowerowej o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej, albo z kostki brukowej betonowej, lub z obu tych nawierzchni w ramach jednego zadania, o wartości co najmniej 800.000 zł każda. Ocena spełniania warunku nastąpi wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykazu robót budowlanych, zawierającego rodzaj, wartość, daty i miejsce wykonania oraz załączonego dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten muszą spełniać łącznie (przez jednego członka konsorcjum w całym zakresie i wartości - 2 zadania inwestycyjne, bądź przez dwóch poprzez wykazanie po jednym wykonanym zadaniu o wymaganym zakresie i wartości). III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku nie precyzuje się tego warunku. III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej. Ocena spełniania nastąpi wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz Wykazu osób i Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku nie precyzuje się tego warunku. III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) a) Pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy sprawie zamówienia publicznego; b) Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w oparciu o zał. Nr 2.1 oraz aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy - dokument powinien być złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, którego dotyczy; c) Dowód wniesienia wadium. SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian I. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy: 1. Zmiana terminu realizacji zamówienia w niżej wymienionych przypadkach, przy czym Zamawiający wymaga aby ostatecznym terminem zakończenia i rozliczenia przedmiotu umowy był dzień 30.12.2015 r.: a) konieczność przedłużenia okresu związania ofertą i opóźnienie w zawarciu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. b) wystąpienia niezależnych od stron okoliczności lub działania siły wyższej powodujących konieczność wprowadzenia zmian do realizowanego przedmiotu umowy, c) czasowego wstrzymania robót z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy (przez właściwy organ, przez Zamawiającego lub wskutek decyzji administracyjnej), d) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych istotnych dla realizacji robót, e) wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny dla dostosowania Wykonawcy do takiej zmiany, f) udzielenia zamówień dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, g) zmiany harmonogramu rzeczowo - finansowego inwestycji w związku ze zmianą terminu wykonania robót lub wprowadzeniem zmian w przerobie robót przypadających na poszczególne okresy rozliczeniowe. h) opóźnienie związane z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów lub innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy. 2. Zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy, na skutek zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności: a) niedostępnością na rynku materiałów wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów, b) pojawieniem się na rynku materiałów nowszej generacji, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji zamówienia lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót, c) pojawieniem się nowszej technologii wykonania robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy. 3. Zmiana podyktowana koniecznością wykonania robót zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia lub rezygnacji z części robót, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy i uzyskania założonego efektu rzeczowego. 4. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT. 5. Zmiana osób wymienionych w umowie po każdej ze stron a także zmiana danych podmiotowych wykonawcy. 6. Zmiana przepisów prawnych, które skutkują zmianą wydanych dla realizowanego przedsięwzięcia decyzji administracyjnych. 7. Zmiana harmonogramu finansowo rzeczowego - zmianie może ulec termin wystawiania poszczególnych faktur oraz zakres rzeczowy objęty tymi fakturami. II. Warunki zmian: 1. pisemny wniosek wykonawcy lub zamawiającego wraz z uzasadnieniem (np. prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót i prac), 2. zgoda obu stron umowy, 3. sporządzenie aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gietrzwald.bip.net.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.04.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, sekretariat, adres: 11-036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2.. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zadanie jest współfinansowane z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność -Rozwój 2. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie Wójt Gminy Gietrzwałd Marcin Sieczkowski
Numer ogłoszenia: 80082 - 2015; data zamieszczenia: 09.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, ul Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, pok. Nr 8..