Dane referatu
- Siedziba:
Urząd Gminy w Gietrzwałdzie,
ul. Olsztyńska 2,
11-036 Gietrzwałd
Zadania Referatu Inwestycji i Utrzymania Mienia:
1. Inwestycje:
- realizacja zadań związanych z przygotowywaniem i realizacją inwestycji gminnych, w tym ze środków Unii Europejskiej (w zakres wchodzi planowanie, finansowanie, realizacja i rozliczenie);
- informowanie komórki finansowej o zakończonych inwestycjach celem ich przyjęcia na stan środków trwałych;
- analiza, ocena i weryfikacja materiałów planistycznych do projektu budżetu, wniosków i planów finansowych dotyczących zmian w budżecie;
- realizacja społecznych inicjatyw lokalnych związanych z tworzeniem infrastruktury osiedlowej (sołeckiej);
- współpraca merytoryczna z komórką organizacyjną przygotowującą wnioski o fundusze na realizację zadań inwestycyjnych.
2. Utrzymanie mienia:
- administrowanie budynkami i lokalami komunalnymi;
- administrowanie boiskami sportowymi wraz z ich zapleczem, placami rekreacyjnymi, placami zabaw i innymi obiektami rekreacji zewnętrznej;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem wspólnot mieszkaniowych z udziałem gminy;
- monitorowanie działań związanych z funkcjonowaniem i rozwojem infrastruktury gminnej drogowej, komunikacyjnej, ciepłowniczej, energetycznej oraz wodociągowej;
- realizacja zadań związanych z przygotowywaniem i realizacją remontów gminnego mienia komunalnego (w zakres wchodzi: planowanie, finansowanie, realizacja i rozliczenie);
- realizacja remontów doraźnych i awaryjnych;
- planowanie i realizacja w jednostkach oświatowych remontów awaryjnych oraz remontów o wartości powyżej 10 tys. PLN, opiniowanie planu remontów realizowanych przez jednostki oświatowe;
- prowadzenie spraw oświetlenia ulicznego – ewidencja, utrzymanie, rozbudowa;
- nadzór nad zużyciem energii elektrycznej i gazowej wszystkich punktów oświetlenia ulicznego oraz zużywanej energii elektrycznej i gazowej w obiektach gminnych, w tym paliw stałych jeśli takie wystąpią;
- zarządzanie i gospodarowanie infrastrukturą gminnej kanalizacji deszczowej.
3. Zarządzanie drogami:
- opracowywanie planów rozwoju sieci drogowej;
- prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
- przeprowadzanie kontroli stanu dróg i drogowych obiektów mostowych;
- nadzór nad letnim i zimowym utrzymanie dróg;
- nadzór i koordynacja działań w zakresie zarzadzania drogami;
- współdziałanie z innymi zarządcami dróg znajdujących się na terenie gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz w ustalaniu zasad organizacji ruchu;
- zadania z zakresu ustawy o drogach publicznych, w tym:
- sporządzanie decyzji na zajęcie pasa drogowego dróg publicznych, na podstawie otrzymanych danych;
- sporządzanie umów na zajęcie pasa drogowego dróg niepublicznych;
- sporządzanie decyzji o przywróceniu do stanu poprzedniego pasa drogowego zajętego bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami podanymi w zezwoleniu;
- sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia;
- kontrola realizacji decyzji w zakresie terminów;
- przygotowywanie decyzji zezwalających na lokalizację lub przebudowę zjazdów (wjazdów);
- uzgadnianie dokumentacji projektowej w zakresie lokalizacji zjazdów (wjazdów), ogrodzeń od strony dróg publicznych;
- przygotowywanie decyzji o lokalizacji obiektów budowalnych, urządzeń oraz reklam w pasie drogowym;
- uzgadnianie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie sposobu zagospodarowania gruntów przyległych do pasa drogowego lub jego zmiany, które mogą mieć wpływ na ruch drogowy lub samą drogę;
- przygotowywanie projektów uchwał o zaliczeniu dróg do kategorii dróg gminnych lub o pozbawieniu drogi jej kategorii.
- Zadania z zakresu ustawy o prawo ruchu drogowym:
- wydawanie zezwoleń na przejazd przez teren Gminy Gietrzwałd pojazdu nienormatywnego kategorii I,
- udzielanie, odmowa, cofnięcie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
- Zadania z zakresu ustawy o transporcie drogowym – udzielanie, odmowa udzielenia lub zmiany zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych na obszarze gminy.
4. Prawo wodne:
- prowadzenie spraw z zakresu zmiany stanu wody na gruncie, szkodliwie wpływającej na grunty sąsiednie – wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub urządzeń zapobiegających szkodom;
- podejmowanie działań dotyczących przywrócenia stanu wody na gruncie (w przypadku zmiany stanu wody szkodliwie wpływającej na grunty sąsiednie);
- podejmowanie działań w przypadkach grodzenia nieruchomości przyległych do powierzchniowych wód publicznych, w odległości mniejszej niż 1,5 m od linii brzegowej;
- prowadzenie spraw z zakresu melioracji wodnych.
5. Pozostałe zadania:
- współpraca ze spółkami z udziałem gminy i gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie należącym do zadań referatu;
- realizacja działań opartych o ustawę o partnerstwie publiczno-prywatnym;
- współpraca w zakresie planowanych i realizowanych inwestycji z gestorami sieci gazowych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, telefonicznych oraz zarządcami dróg;
- przygotowywanie informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji i remontów, w tym na potrzeby Wójta i Rady.
- Telefon kontaktowy:
(89) 524-19-00 - Godziny urzędowania:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Monika Towstyga |
Data utworzenia: | 2018-01-18 08:28:13 |
Wprowadził do systemu: | Adam Cieśliński |
Data wprowadzenia: | 2018-01-18 08:28:24 |
Opublikował: | Kamil Zdanowski |
Data publikacji: | 2022-02-22 10:16:18 |
Ostatnia zmiana: | 2022-02-22 10:16:39 |
Ilość wyświetleń: | 366 |