• Siedziba:
    Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, 
    ul. Olsztyńska 2,
    11-036 Gietrzwałd
     

Zadania Referatu Inwestycji i Utrzymania Mienia:

1. Inwestycje:

  1. realizacja zadań związanych z przygotowywaniem i realizacją inwestycji gminnych, w tym ze środków Unii Europejskiej (w zakres wchodzi planowanie, finansowanie, realizacja i rozliczenie);
  2. informowanie komórki finansowej o zakończonych inwestycjach celem ich przyjęcia na stan środków trwałych;
  3. analiza, ocena i weryfikacja materiałów planistycznych do projektu budżetu, wniosków i planów finansowych dotyczących zmian w budżecie;
  4. realizacja społecznych inicjatyw lokalnych związanych z tworzeniem infrastruktury osiedlowej (sołeckiej);
  5. współpraca merytoryczna z komórką organizacyjną przygotowującą wnioski o fundusze na realizację zadań inwestycyjnych.

2. Utrzymanie mienia:

  1. administrowanie budynkami i lokalami komunalnymi;
  2. administrowanie boiskami sportowymi wraz z ich zapleczem, placami rekreacyjnymi, placami zabaw i innymi obiektami rekreacji zewnętrznej;
  3. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem wspólnot mieszkaniowych z udziałem gminy;
  4. monitorowanie działań związanych z funkcjonowaniem i rozwojem infrastruktury gminnej drogowej, komunikacyjnej, ciepłowniczej, energetycznej oraz wodociągowej;
  5. realizacja zadań związanych z przygotowywaniem i realizacją remontów gminnego mienia komunalnego (w zakres wchodzi: planowanie, finansowanie, realizacja i rozliczenie);
  6. realizacja remontów doraźnych i awaryjnych;
  7. planowanie i realizacja w jednostkach oświatowych remontów awaryjnych oraz remontów o wartości powyżej 10 tys. PLN, opiniowanie planu remontów realizowanych przez jednostki oświatowe;
  8. prowadzenie spraw oświetlenia ulicznego – ewidencja, utrzymanie, rozbudowa;
  9. nadzór nad zużyciem energii elektrycznej i gazowej wszystkich punktów oświetlenia ulicznego oraz zużywanej energii elektrycznej i gazowej w obiektach gminnych, w tym paliw stałych jeśli takie wystąpią;
  10. zarządzanie i gospodarowanie infrastrukturą gminnej kanalizacji deszczowej.

3. Zarządzanie drogami:

  1. opracowywanie planów rozwoju sieci drogowej;
  2. prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
  3. przeprowadzanie kontroli stanu dróg i drogowych obiektów mostowych;
  4. nadzór nad letnim i zimowym utrzymanie dróg;
  5. nadzór i koordynacja działań w zakresie zarzadzania drogami;
  6. współdziałanie z innymi zarządcami dróg znajdujących się na terenie gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz w ustalaniu zasad organizacji ruchu;
  7. zadania z zakresu ustawy o drogach publicznych, w tym:
    1. sporządzanie decyzji na zajęcie pasa drogowego dróg publicznych, na podstawie otrzymanych danych;
    2. sporządzanie umów na zajęcie pasa drogowego dróg niepublicznych;
    3. sporządzanie decyzji o przywróceniu do stanu poprzedniego pasa drogowego zajętego  bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami podanymi w zezwoleniu;
    4. sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia;
    5. kontrola realizacji decyzji w zakresie terminów;
    6. przygotowywanie decyzji zezwalających na lokalizację lub przebudowę zjazdów (wjazdów);
    7. uzgadnianie dokumentacji projektowej w zakresie lokalizacji zjazdów (wjazdów), ogrodzeń od strony dróg publicznych;
    8. przygotowywanie decyzji o lokalizacji obiektów budowalnych, urządzeń oraz reklam w pasie drogowym;
    9. uzgadnianie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie sposobu zagospodarowania gruntów przyległych do pasa drogowego lub jego zmiany, które mogą mieć wpływ na ruch drogowy lub samą drogę;
    10. przygotowywanie projektów uchwał o zaliczeniu dróg do kategorii dróg gminnych lub o pozbawieniu drogi jej kategorii.
  8. Zadania z zakresu ustawy o prawo ruchu drogowym:
    1. wydawanie zezwoleń na przejazd przez teren Gminy Gietrzwałd pojazdu nienormatywnego kategorii I,
    2. udzielanie, odmowa, cofnięcie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
  9. Zadania z zakresu ustawy o transporcie drogowym – udzielanie, odmowa udzielenia lub zmiany zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych na obszarze gminy.

4. Prawo wodne:

  1. prowadzenie spraw z zakresu zmiany stanu wody na gruncie, szkodliwie wpływającej na grunty sąsiednie – wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub urządzeń zapobiegających szkodom;
  2. podejmowanie działań dotyczących przywrócenia stanu wody na gruncie (w przypadku zmiany stanu wody szkodliwie wpływającej na grunty sąsiednie);
  3. podejmowanie działań w przypadkach grodzenia nieruchomości przyległych do powierzchniowych wód publicznych, w odległości mniejszej niż 1,5 m od linii brzegowej;
  4. prowadzenie spraw z zakresu melioracji wodnych.

5. Pozostałe zadania:

  1. współpraca ze spółkami z udziałem gminy i gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie należącym do zadań referatu;
  2. realizacja działań opartych o ustawę o partnerstwie publiczno-prywatnym;
  3. współpraca w zakresie planowanych i realizowanych inwestycji z gestorami sieci gazowych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, telefonicznych oraz zarządcami dróg;
  4. przygotowywanie informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji i remontów, w tym na potrzeby Wójta i Rady.

 

  • Telefon kontaktowy:
    (89) 524-19-00 
  • Godziny urzędowania:
    poniedziałek: 8:00-16:00
    wtorek-piątek: 7:00-15:00